Republic of Lebanon
Saturday 21st - 10 - 2017
Learning rhythm through body movements and dance at FM Class
The Students' Oriental Orchestra
Getting acquainted with the Flute
Tuning the Violins
Admiring the Oud
Students' Rehearsals
picture

التراث.. وتوزيع أوبرالي جديد 

Date: 2014-12-04
Origin: www.assafir.com/Article/1/387972
Author: Iskandar Habash

picture

من الأشياء الجميلة حقاً، والتي تستحق الإشارة إليها في معرض بيروت العربي الدولي للكتاب، الحفلة الفنية التي أقيمت أمس بالتعاون مع الكونسرفاتوار الوطني، حيث قدمت مجموعة من طلابه عرضا لافتا، وإن دلّ ذلك كله على شيء، فإنما يدل على هذه المواهب الحقيقية التي ظهرت أمامنا – غناء وعزفا – والتي بدون شك سيكون لها الشأن الكبير في مستقبل الأيام.

الحفل جاء في مشهدين، الأول أحياه «كورال الغناء الحديث» بإدارة بيار سميا وجوني الهاشم على البيانو، واستعدنا فيه أغاني من مثل «حبيتك يا لبنان» و»بناديلك يا حبيبي»، و»في الليالي المقمرات» و»يا نجوم الليل» و»الله معاك يا هوانا»، وغيرها الكثير من الأغنيات التي قدمت بتوزيع جديد يحاكي التوزيع الأوبرالي. أما القسم الثاني فقدمته «اوركسترا طلاب القسم الشرقي» بإدارة فادي يعقوب، لنستعيد معها لوحات قديمة وذكريات لا تغيب مثل «الحلوى دي» و»بنت الشلبية»، وغيرها من الأغاني التي أعاد توزيعها عميد آلة العود في الكونسرفاتوار شربل روحانا.

This website is the governmental property of the Lebanese Republic and is affiliated to the ministry of Culture.

The website only saves the information used to subscribe to the newsletter and does not share it with any other institution or server of company of any kind.

The website does not activate or manage software for statistic purposes and does not keep track or produce logs of any kind that concern the guest activities and browsing. The hosting company of the website provides this log automatically for all its clients.

The information diffused on the newsletter can’t be guaranteed to happen on the announced dates, problems might happen and prevent the event without prior notice.